maandag 28 maart 2011

Lente inspireerd!

Niets fijner dan schilderen in het zonnetje en het resultaat.....een zonnig lente bordje!

donderdag 24 maart 2011

Scherven brengen geluk!

Tja en bij thuis komst aan de slag! Het bord van de boerenbruiloft is gesneuveld!
De zorgzame bruidegom stootte tijdens het stofzuiger het bord om, snik, maar ach scherven brengen geluk!!
En vandaag heb ik zo'n dag dat ik heerlijk achter mijn tekentafel kan kruipen om in het zonnetje aan de slag te gaan. En dat is genieten, dubbel en dwars!
 

Nieuw leven

Zo volop lente deze week, puur genieten.Tussen de bedrijven door op de fiets steeds even naar vrienden waar de boerderij omgetoverd is in een ware kraamkamer!


maandag 21 maart 2011

 
Lentekriebels


vrijdag 18 maart 2011

Bramentijd

 


Straks in augustus- september is het weer zover!
Bramentijd, het dat levert altijd de mooiste plaatsjes op.
Het mooiste is wel Rufus die de rijpe bramen zo van de struiken eet en.....zonder te prikken!

donderdag 17 maart 2011

Hansje Stoffel


Vanmorgen de oven leeg gehaald en tevreden over het resultaat kan ik vandaag verder schilderen.
Afgelopen week werd ik geattendeerd op een schattig kinderboekje.
Het rijm-boekje Hansje Stoffel  geschreven en geïllustreerd door  Hermien IJzerman is voor het eerst uitgebracht in 1938.
Momenteel is de 18e druk al in omloop. Grappig dat zo'n oud prentenboekje opeens op mijn pad komt en mijn verzameling kinderboeken gaat versterken!

Het was raar deze week. Het voorjaars weertje trok me naar buiten maar helaas geen rondje met Rufus






dinsdag 15 maart 2011

Vandaag pakken we de draad weer op of beter gezegd het penseel!
De tere schetsen van Hannah en Pippelien  zijn omgezet in krachtige silhouetten en er ligt een mooie tegel klaar om te beschilderen.
Het zonnetje komt langzaam te voorschijn. Met koffie onder handbereik, de geur van verf en lavendelolie in mijn neus, heerlijk dat porselein schilderen, ga ik aan de slag!
Een kaarsje brand, altijd, niet alleen voor alle dierbare maar ook voor de geur die het schilderen achterlaat!
Fijne dag!