zaterdag 30 april 2011

Kleine gasten!

Ook voor onze kleintjes vriendjes wordt gezorgd. Terwijl zij druk zijn met nestjes bouwen in de grote kastanje- en lindeboom kunnen ze hierna direct zo aanschuiven!

woensdag 27 april 2011

Lelietjes van dalen

Vanmorgen heeft oma Guusje zich "gestort" op een stapel wit strijkgoed.
Het fris gewassen beddengoed ligt nu weer keurig gestreken in strakke stapeltjes in de kast.

En dit alles onder toeziend oog van Loekie..............nou ja toeziend!!

In ieder geval wijkt ze niet van oma's zijde.


Komend weekend vieren de Fransen 1 mei. Traditioneel geven ze elkaar een bosje lelietjes van dalen cadeau.
Pierre onze buurman verraste ons deze morgen al met twee mooie bosjes van dit heerlijk geurende bloemetje met wortel en al dus...................vlug de tuin in.
Kunnen we volgend jaar zelf bosjes maken en aan iedereen geven die ons lief is, volgens oud Frans gebruik!

Taartjes

Vandaag overheerlijke taartjes om Gerard's verjaardag te vieren, van harte grote broer!!
De taartjes zijn ware kunstwerkjes van patissier P. Clarissou

dinsdag 26 april 2011

Amandeltuile

Vandaag hadden we een "rust"dag. Even niet timmeren,verven, poetsen of onkruid wieden maar heerlijk koffie drinken en lunchen in de Roanne,
Op de terug weg uiteraard ook even binnen gewipt bij ons favoriete bakkertje niet alleen voor heerlijk brood en boterzachte croissantjes maar ook voor heerlijk knapperige tuiles bij de thee.
Tuile is een overheerlijk typisch Frans koekje

maandag 25 april 2011

Sjans met de buren!

Loekie had vanmorgen wel heelbijzondere belangstelling! Na het onverwachtse bezoek van gisteravond stond de buur-hond vanmorgen vroeg al uit het raam te "gluren"naar zijn kleine Hollandse vriendinnetje!

Terwijl Loeike sjanst met de buurjongen is de rest van de familie in touw met het hek en het terras. 





zondag 24 april 2011

Onverwachts bezoek!

Loekie kreeg vanavond onverwachts bezoek.



Met haar nieuwe vriendjes had ze al kennis gemaakt eerder deze week maar in de tuin gezamenlijk een eierkoek eten is toch wel heel..................


"Paas" aperitief bij de laatste avondzon!